In between

in2

Ar geriausias bėgikas yra tas, kuris gerina visus rekordus, orientuotas į rezultatą ir laiką? Tas, kuris dirba kaip robotas, kad tik aplenktų dar vieną varžovą ir galėtų facebook’e pasigirti dar vienu personal best?

Ar geriausias bėgikas yra tas, kuris patiria daugiausia nuotykių, džiaugiasi geromis emocijomis, mėgaujasi laisve ir gali numirti, kad tik pamatytų dar vieną snieguotą viršūnę?

Šito paklausiau vieno savo pažįstamo. Pagalvojęs jis atsakė – „something in between“. Aišku, negali būti vien balto ir juodo, gero ir blogo, bet šis „atviras“ prisipažinimas mane lengvai pribloškė. Kodėl mes bandome apsilipdyti geriausiomis savybėmis, o blogąsias linkę ignoruoti? Tokių in between tikriausiai išvis neegzistuoja. Gal koks Kilian Jornet Burgada galėtų pretenduoti tapti „metų“ tarpiniu variantu, tačiau, kas matė jį po Zegama Azikori maratono, sunkiai galėtų tuo patikėti. Vis didėjanti konkurencija trailuose priverčia net ir tokius grandus atiduoti visas jėgas rezultatui ir pamiršti bėgimą for fun.

Aš nesu išimtis. Negaliu sakyti, kad esu in between, bet kartais persijungiu iš vieno bėgimo režimo į kitą. Daugumoje varžybų esu azartiškas bėgikas, bet kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad nebenoriu gerinti reuzultatų ir būtinai atbėgti  greičiau nei dėdė Petras, kaimynas Jonas ar Čereškienės šuo Pukis. Aišku būna ir taip: bandai save įtikinti, kad esi bėgikas for fun, bet vos tik nuaidėjus startiniam šūviui pameti galvą ir virsti pergalių ištroškusiu žudiku.

in1

Tapti geresniu soul runner’iu man padeda varžybos – treniruotės. Tokį smagų pasibėgiojimą, palaipiojimą kalnais dariau Salomon trail running čempionate Zakopanėje. Atvykus į Tatrus gali niekur neiti ir grožėtis kalnais per Discovery kanalą, bet tai būtų tokia pati idiotiška idėja kaip ir seksas telefonu, nors rezultato siekiančiam bėgikui tai turėtų atrodyti kaip labai protingas sprendimas, nes leidi raumenynui pailsėti, didini glikogeno atsargas ir t.t. Visa laimė, mano mygtukas nuspaustas laiku ir Tatrų grožis neiškeistas į viešbučio lovą. Per dvi dienas išnaršiau geltonus, raudonus ir mėlynus takus. Iš viso nuėjau ir nubėgau apie 80 kilometrų, tad prie starto linijos stojau visiškai „šviežias“. Buvau pavargęs, bet laimingas, nes kalnuose sedėti ramiai neįmanoma. Beveik visą kelią bėgau su moterų trečios vietos laimėtoja Maria Cebo, kuri niekaip negalėjo suprasti mano sustojimų ir „lyrinių“ nukrypimų. Kas kart prisivijus klausdavo ar viskas gerai, bet prisisotinus mano fine, excellent ir OK paliko mane ramybėje. Truputi meluoju – tai aš, neapsikentęs tokio perdėto rūpinimosi, pabėgau nuo savo bendrakeleivės. Paskutinius kilometrus bėgau jau gerai žinomis vietovėmis, todėl sugebėjau pasigauti dar finišo nepasiekusius ir „lūžusius“, kurie kaip kokie Ausvencimo karo belaisviai „šliaužė“ išsvajotos laisvės link. Šių in between taktika nepasiteisino.

Jei esi adventure runner’is tai nereiškia, kad turi pėdinti visą atstumą, nesistengti bėgti su lyderiais ir šypsotis kiekvienam tave lenkiančiam. Priešingai, turi dėti visas pastangas ir „išsikrauti“ maksimaliai, bet nepamiršti mėgautis saulėlydžiu kalno viršūnėje, nebijoti išbaidyti kalnų ožių kaimenės ar tiesiog sustoti pasiklausyti upelio čiurlenimo. Kokie čia dar gali būti in between?

3 thoughts on “In between

  1. Pernai buvau Zakopanėje, maknojom su komanda kalnais gerokai per lėtai, bent jau man taip atrodė. Mus netikėtai užgriuvo fantastiška audra su žaibais ir galingais vėjais. Galvojau, va tai tikras adventure, bet kai pro šalį lengvai kaip stirna akmenuotais takais prasliuogė jauna mergina… Ji bėgo taip, kaip aš lygutėliu keliu. Tada pirma kartą pagalvojau, kad įmanoma bėgti kalnų takais ir tai galėtų būti siekiamybė. Iki šiol apie tai tik svajoju. Tamsta rašot apie svajonę ir kažką realiai nerealaus.

  2. Pingback: Svoris. Ot… | pingvino kojos

Leave a Reply

