100 mg

10

Kuo skiriasi stajeris nuo sprinterio?

Kartą italas pasiūlė kartu atsigerti kavos. Apsidžiaugiau, nes projektas, prie kurio tuomet dirbome, buvo įkyrėjęs – norėjosi prasiblaškyti. Aš, kaip visada, užsisakiau caffe latte, isitaisiau ant sofos ir ruošiausi pasidalinti mintimis su nauju bičiuliu. Deja, jam šūktelėjus – espresso shot – supratau, kad ilgų pašnekesių nebus ir savąjį long drink teks gert vienam.

Kava turi visus narkotikams būdingus požymius: priklausomybę, organizmo toleravimą ir norą vartoti toliau. Bėgikai ir taip jau gyvena su viena  priklausomybe, tad ar šitas lengvų narkotikų kokteilis nepadarys daugiau žalos nei naudos? Pasirodo ne. Daugelis tyrimų įrodė kofeino naudą bėgikams: didina ištvermę, atitolina nuovargio jausmą, pagerina bendrą savijautą, padidina koncentraciją ir budrumą. Todėl, visai nesvarbu kas jūs esate – sprinteris ar stajeris, nesvarbu kokia kavą geriate – itališką ar turkišką, visa paslaptis slypi kofeino kiekyje, kuris tenka vienam kūno kilogramui. Tačiau čia reikėtų būti truputi atsargiam, nes kava turi ir šalutinį, neigiamą poveikį: pykinimas, skrandžio spazmai, nerimas, drebulys, diuaretinis poveikis, miego sutrikimai, apsunkintas kalio ir geležies įsisavinimas, padidėjęs spaudimas ir širdies susitraukimo dažnis.

Kiekvienas organizmas yra individualus, todėl atsakyti į klausimus: kokios kofeino formos geriausios, kada ir kaip jį vartoti yra sunku. Bandymai su savimi yra vieninteliai ir teisingiausi atsakymai į šiuos klausimus.

11

Nebandykite to daryti vieni namuose

Aš puikiai toleruoju 100mg kofeino. Gintarei, po tokios dozės, pradeda drebėti rankos ir stipriai plakti širdis. Tėčiui tai tik apšilimas prieš „tikrąjį“ kavos gėrimo ritualą. Mano receptas sportuojant yra gana paprastas. Treniruočių metu aš geriu kavą likus vienai, dviem valandom iki bėgimo. Varžybų metu naudoju kofeino želiukus likus trisdešimt  procentų iki finišo, o savaitę arba dvi nevartoju kofeino (bet kokios jo formos) visiškai, nes nuo jo išvalytas organizmas tampa jautresnis ir varžybų metu teigiamas energetiko poveikis stipresnis.

Nežinau, kiek tiesos moksliniuose tyrimuose, bet man bėgti išgėrus kavos daug lengviau. Įveikto kilometro laikas visada būna pora sekundžių geresnis, budrumas stipresnis. Žiemos metu, kai šalta ir lauke būti visai nesinori, bėgimui aš save nuteikiu macchiato puodeliu.

Advertisements

4 thoughts on “100 mg

  1. O kaip dėl skysčių šalinimo, kuri kofeinas sukelia organizme? Ilgoj distancijoj turėtų būti gana neigiamas poveikis.. negi man teks laužyt savo įsitikinimus ir prieš bėgimą įkalt kavos??? 🙂

  2. Kofeinas turi diuretinių savybių, bet jos nėra tokios stiprios, kad jų nebūtų galima kompensuoti papildoma stikline vandens. Ilguose nuotoliuose populiaru vartoti kofeiną, nes jis skatina riebalų deginimą taip taupydamas glikogeno atsargas.

  3. Man atrodo, kad bėgikas kavos naudojimui turėtų būti liberalus ir elgtis taip kaip jam pačiam atrodo geriau. Tuo klausimų yra atlikta prieštaringų mokslinių tyrimų, vieni teigia, kad poveikis teigiamas, kiti, kad neigiamas, treti, kad iš vis nėra jokio. Aš ant savęs nepastebėjau jokio poveikio, tai noriu geriu, noriu ne 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s