100KM VINGIO PARKE

ŠEIMOS PALAIKYMAS

Kuo vyresnis daraisi, tuo sunkiau užsiimti tuo, kuo norėtum. Taip yra dėl to, kad kasdien turi įvykdyti daugybę įsipareigojimų ir laiko sau arba dalykams, kuriuos mėgsti, paprasčiausiai nebelieka. Pažiūrėjus į mano užrašų knygelę nustebtum pamatęs tokius įrašus: nupirkti cemento, nupjauti žolę, palaistyti šiltnamį ir t.t.. Jei jau aš esu toks „super“ bėgikas tai kur, po velnių, iš mano gyvenimo dingo bėgimas? Kodėl svarbiausių darbų sąraše nėra tokių įrašų: intervalai, tempinukas ar tiesiog bėgimas?

Norėdamas atsakyti į šiuos klausimus, turiu galų gale apsispręsti, kas aš esu – bėgikas, šeimos žmogus ar darboholikas?

Kol kas esu bėgantis šeimos darbininkas. Žodžių eiliškumas tikrai neatspindi jų svarbos, bet aš tvirtai įsitikinęs, kad be šeimos palaikymo jokio sporto ir pasiekimų negalėtų būti.

TRASOS ŽINOJIMAS

Baltic cup pirmą kartą iš Nidos persikėlė į Vilnių. Vilniečiai įgijo mažą pranašumą prieš savo varžovus iš kitų Lietuvos kampelių. Nežinau, kaip kitiems, bet man bėgti sostinėje patinka ir nesvarbu ar tai pirmas, ar milijoninis apsilankymas Vingio parke, „savos sienos“ visada padeda, o trasos bei reljefo išmanymas duoda nelauktų vaisių.

16

ORAS

Dieną prieš varžybas orų guru Naglis Šulija jau žinojo su kokiu oru teks grumtis Lietuvos ultrininkams, o jo prognozės rodė, kad oras bus mano sąjungininkas. Pažįstu daugybę bėgikų, kurie negali pakęsti drėgno ir šalto oro. Aš – visiška priešingybė. Man žiauriai patinka bėgioti lyjant lietui, kuomet oras tampa gaivus, nuplaunamos dulkės, o įkvėpiamas deguonis– vienas iš bėgimo energijos šaltinių – nepaprastai švarus, aukščiausios kokybės, užtikrinantis didelį bėgimo efektyvumą.

KONKURENCIJA

Šiemet KIEKYBE renginys nepasižymėjo, tačiau tai yra vienas iš ultra bėgimų požymių. Ir tai anaiptol nėra dėl to, kad ilgų nuotolių bėgimams trūksta marketingo, geros reklamos ar rėmėjų. Taip yra dėl to, kad ne kiekvienas bėgikas gali būti ultrininku. O visi, galintys nubėgti 100km, visiškai nesvarbu per kokį laiką, gali jaustis išskirtiniai, nes tą padaryti sugeba ne kiekvienas profesionalus stajeris. Šiais metais KOKYBĖ perėjo į aukštesnį lygį ir tai buvo pasiekta ne organizatorių, o atskirų fanatų dėka, nes prie starto linijos susirinko daug vienodo pajėgumo dalyvių. Galėjai tikėtis konkurencingos kovos viso bėgimo metu.

17

PLANAS

100km ruošiausi nubėgti per 7:39. Tai turėjo būti pasiruošimas artėjančiam kalnų bėgimui, bet šis planas sugriuvo jau po startinio šūvio, nes pradėjau galynėtis su tuo metu varžybų lyderiu Valdis Nilovs.

Šitaip įsibėgėjus susistabdyti yra labai sunku, o ir prilėtinti nebuvo jokio noro. Reikia tik pasidžiaugti, kad mano planas buvo lankstus ir, įvedus kelias korekcijas, jis pradėjo veikti.

MOTYVACIJA =SMALSUMAS =NORAS BĖGTI

Norint bėgti greičiau reikia psichologinio pasiruošimo ir noro peržengti ribą, kurią tavo protas suvokia kaip neįmanoma. Man ta riba buvo 7:30, nes mėgėjui kirsti ją yra tiesiog akiplėšiška. Šį kartą smalsumo vedamas ir norėdamas atsakyti į klausimą – ką gi patiria profesionalai, kurie peršoka šią kartelę –nutariau sužaisti va bank.

2

MAISTAS

Vegetarizmas gali stipriai pakeisti ištvermės sporto šakų rezultatus į vieną ar į kitą pusę. Nežinau, ar tai tik sutapimas, ar su metais pagerėjęs bėgimo efektyvumas, o gal tiesiog dar vienas placebo efektas, bet nustojus valgyti mėsą mano rezultatai pakilo nerealiai greitai. Be abejo, kas tinka man, gali visiškai netikti kitam ir tą įrodė trečiąją vietą Lietuvos čempionate laimėjęs V. Totilas, kuris netgi bėgimo metu kirto lašinius.

NORAS POPULIARINTI BĖGIMĄ

Laimėjęs Lietuvos čempionatą nustebinau tiek save, tiek kitus – tai kažkoks nesusipratimas, paradoksas, įrodantis, kad šalyje nėra profesionalių ilgų nuotolių bėgikų. Sutikite, kad būtų smagu kada nors pamatyti pajėgius Lietuvos stajerius prie 100km starto linijos, nes tikiu, kad jie galėtų nušluostyti nosį ne vienai užsienio žvaigždei ir Lietuvos 100km rekordas nesilaikytų 20 metų nepaliestas.

Deja, Lietuvoje bėgimas negali konkuruoti su krepšiniu, o ultra nuotoliai su olimpiada, tad jei šis bėgimas įstrigo atmintin nors vienam, tą drėgną šeštadienį Vingio parke vaikštinėjusiam vilniečiui, mano tikslas yra pasiektas.

BIČIULIŲ PALAIKYMAS

XXI amžiaus pavojingiausia liga nėra AIDS ar Ebolos virusas, bet labai sparčiai plintantis ir užkrečiamas SKUBĖJIMO virusas, tad ačiū visiems suradusiems laiko ir noro 50 kartų peržiūrėti tą pati filmą bei palaikyti mane ir padėti Gintarei chemijos laboratorijoje.

Leave a Reply

